befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

”övergrym” pedagog

Kategori: Befrielsepedagogik

När man lämnar något startar något nytt. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte bar en rädsla inför att bryta upp från min trygga verklighet på Kraftstationen i Malmö. Ett kall och arbete som jag fått utveckla och forma under flera år. Men när man känner att man inte kan nå längre i förändringsarbetet och att arbetsplatsen inte utmanar en längre är det dags att gå. För jag drivs av utmaningar och att föra saker framått...

Nu har jag varit tre veckor på min nya tjänst. Många intryck, tankar och reflektioner har satts igång. Men en tanke som slagit mig är att jag som ledare, pedagog och strateg fungerar lika bra här som på de andra tjänster jag haft. Detta handlar inte om att framhäva mig själv som en ”övergrym” pedagog. Nej, utan snarare framlägga det faktum att om du i din egen roll är reflekterad, kritisk, ödmjuk, tuff, inlyssnande och modig kommer du att fungera i de flesta sammanhang.

För till sist så är du ensam med dig själv men du är människa i förhållande till andra. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: