befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Syns man inte finns man inte...

Kategori: Befrielsepedagogik

 
Kanske svårt att se sitt eget värde som människa när reallityseriernas modell färgar våra bilder av hur vi kan leva våra liv. För någon annan, för ett samhälles ideall eller för illusioner om hur vi tror att vi blir lyckade människor. 
 
Idag ska jag leva fullt ut... Elda, leva i mitt hus, nyttja möjligheten till att få vara föräldraledig med mitt barn, vandra en lång promenad med min hund, sladda med 740:in och börja skriva min bok (Som Johannes Lindkvist påminnt mig om)
 
 

Kommentarer

  • Lina Mayïm säger:

    Hej !
    Tack för en jättefin blogg - utmanande och inspirerande. Levande..engagerad..hållbar..jag kan hålla på ett tag !

    Jag fann dina texter i sökandet efter inspiration i det egna pedagogiska arbetet i församling, och i förberedelsen inför en ny tjänst. Varför blir församlingspedagogik ofta så platt, intetsägande. Uppdraget är ju fantastiskt. Din blogg ger mig ny tro på församlingsskapandet. Också för att du delar svårigheter och besvikelser.

    Skulle väldigt gärna höra mer om dina tankar och erfarenheter om du har lust och möjlighet.

    Keep up the good work !

    varma hälsningar
    Lina Mayïm


    Svar: Hej!Tack för dina tankar och vad glad jag är att du kan inspireras av mina tankar. Just nu är jag föräldraledig och fokuserar på att leva i nuet…=) Men jag utbyter gärna erfarenheter och nya tankar!
    MVH/Micke
    MikaelAndersson

    2015-04-29 | 09:15:30

Kommentera inlägget här: