befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Personligt pedagogiskt program

Kategori: Befrielsepedagogik

Personligt pedagogiskt program

Utgångspunkten för ditt ledarskap och din pedagogiska-grund har sin början i ditt eget jag. Vad bär du för bilder, erfarenheter av vad ett ledarskap är? Men framförallt, vad är inte ett ledarskap? Jag är tacksam över att under mina tre och ett halvt år (på Jämshög) tagit chansen att lägga grunden för ett helt unikt och ständigt utvecklande pedagogiskt program. Detta är en modell som används inom folkbilningen och kommer att gå förlorad i universitetets form. Ett stort fokus läggs på reflektioner och litteratur med sin början i människosyn, Gudsbilder, synen på naturen, Pedagogik, Ledarskap, kunskap etc. Om processen ska fortgå bestämmer bara du...

Kanske känner vissa att det inte är tillräckligt akademiskt och mätbart… men jag undrar vilken annan process som ska få kommande församlingspedagoger att ständigt utvecklas och växa med den församling där man är satt att verka? Ofta tänker jag att det inte spelar så stor roll om jag ska vara församlingspedagog resten av mitt liv…för min utbildning, mina erfarenheter, möten och reflektioner bär jag alltid med mig i en ständigt nyskapande process! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: