befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

"Församlingsakademipedagogik"

Kategori: Befrielsepedagogik

Det har varit tyst ett tag från herr Mikael Andersson…

Du kanske frågar dig, vem är han? Vad har han att säga? Vad spelar det han tycker för roll? Befrielsepedagogik vad är det för hippt koncept?

Men är det så att bara för att man inte ser, hör eller märker en människas existens så slutar personen att vara människa eller att existera? Nej, det är just i tystnaden som något nytt växer fram… skillnaden är att det inte sker i en offentlighet… Det sker i ett jag!

Jag är stolt över mina ståndpunkter, tankar och åsikter i frågan gällande utbildningsreformen och jag kommer fortsätta verka för de värderingar och reflektioner som jag finner relevanta. Oavsett hur utbildningen drabbar eller berikar vår organisation så kommer jag att kunna säga att jag gjorde vad jag kunde för att värna om mångfald, folkbildning och en alternativ syn på kunskap. Jag finner en STOR beundran för Mikaela och Veronica som OCKSÅ fortsätter att kämpa vidare med dessa frågor!

Tills vi hörs och ses igen kommer jag att fortsätta vandra med ungdomar och ungavuxna på deras livstigar. Uppmana till eget ansvar, medskapande och tillsammans med ungdomar bygga existentiella mötesplatser och kreativa rum… jag undviker som vanligt tröga mönster och toppstyrda arrangemang. Allt levande växer från sin rot i samklang med allt annat levande ingen leder någon annan vi bär varandra.

Ni som försöker nå mig… maila! Eller skriv på bloggen.

All kärlek till er alla fantastiska människor.

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: