befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

The shape of punk to come

Kategori: Vinyl

The shape of punk to come Refused (1998) 

Betyg: 5/5

Refused are fucking dead…

När denna skiva kom in i mitt liv var det som om Gud sände Refused kraften att forma en käftsmäll så hård att jag på allvar trodde att revolutionen stod för dörren. Även om jag följt Refused under många år då och älskade den skitiga politiska och ärliga Hardcore och straight edge punken så klev TSOPTC in som en ”vassare” spjutspets in i kapitalismens mjuka buk. Refused förklarade krig mot en rutten musikbransch, vinstdrivande festivaler och främlingsfientlighet. Denna skiva finns nyutgiven på vinyl nu med en bonus DVD men den är blek… precis som Refused återtåg för - Refused are fucking dead… Skivan är nog den skiva jag skulle ta med mig till en öde ö då den är helt komplet! Dock skulle jag då välja den från -98 och inte den senare...kanske finns det inga vinylspelare på en öde ö men jag kan nog för alltid höra musiken och kampglöden eka när jag läser texterna och minns...

Men jag är bitter. Inte för att jag tycker att Refused är dåliga nu. Nej, för att ingen klivit in och axlat en roll som politiskt upprorsband med mod mot idiotin…

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: