befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

SnÖ

Kategori: Befrielsepedagogik

Tänk om det är så att jag blir insnöad i morgon. Skolbusarna är redan inställda i förebyggande syfte. Jag tror aldrig att jag varit insnöad på riktigt innan i mitt liv… Spännande att vi människor behöver lite ostadigtväder för att få känslan av att vi är små och inte kan påverka vädret. Moder natur är större än allt och med tanke på hur vi förstör henne får vi nog vara tacksamma för lite snö jämfört med tsunamin, orkaner och vulkanutbrott.

Vem kan äga naturen, vem kan äga marken?

Vem kan äga djuren elelr rätten att ta någon annans liv?

Vissa tror att dem har rätt att döda andra levande varelser jag kan inte se varför. Men det hänger säkert ihop med att naturen slår tillbaks mot oss människor mer och mer... för det är vi som är det infekterade såret på jorden, vi människor förstör mer än vi bygger upp.

Så moder natur, jag försöker leva i samklang med dig! Låt det snöa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: