befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Pedagog x 2

Kategori: Tankar

Skägget växer saknaden lika så! (Även mustaschen börjar få karaktär)

Vi är olika båda två, olika varandra men så lika ändå! Kontoret är tomt, tyst och jag försöker fylla det med musik, hundar, ungdomar men det finns ett tomrum efter dig herr Lundström. Livet och jobbet rullar på. Som du vet så händer det nya saker hela tiden och så ska det vara i en välförankrad ungdomsverksamhet. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar dig lite (mycket) varje dag.

Jag bär fanan högt och med Gud, ungdomarna och befrielsepedagogiken som utgångspunkt finns jag kvar på Kraftstationen.  Men det har varit tuffa år de sista nu och frågan är när folkbildningen, befrielsen och kampglöden ska blomma ut? Orkar vi vänta eller kommer nya utmaningar?

Vi kanske ses i första maj tåget, men för mig är varje dag en kamp för frihet och jämlikhet. Hoppas vi ses snart igen min vän. Hundar, kaffe, tankar och en promenad längs Malmös vackraste kanal!

Befrielsen är ständigt aktuell

Kommentarer


Kommentera inlägget här: