befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Marie Hultgren

Kategori: Förebilder

Allt för ofta bygger vi upp förväntningar och föreställningar om att det är kända personer med vita välpolerade tänder som är viktiga och betydelsefulla för vårt samhälle. Att prästen skulle vara mer viktig än andra, att politiker och tv-stjärnor är mer värda. Att ledarskap är att leverera svar.

Men när vi möter dem sanna hjältarna är det i form av helt vanliga människor fulla av fel och brister och det som gör dem till stjärnor är just att de agerar utifrån sina hjärtan och gör osjälviska gärningar för sina medmänniskor. Utan att ens reflektera över att bli beundrade eller upphöjda utan att få extrema löner… Därför kommer jag att under en ny kategori här på bloggen lyfta fram helt vanliga människor som jag ser upp till och som inspirerar mig.

 

Varför är du en förebild för mig?

Marie Hultgren

En ödmjuk, osjälvisk person som alltid ställer upp för andra. Som under många år var nyckelperson på Linero i det arbetslag jag fick vara del av under två och ett halvt år. Genom sin roll som barnledare skapade hon ett fantastiskt nätverk och verksamheter för barn, ungdomar, vuxna, pensionärer, bvc, förskolor, personal i kyrkan man kan säga för de flesta människor hon mött. Med ett lugn och en underfundig humor är hon en arbetskamrat jag saknar varje dag. Men jag vet att hon gör skillnad och möter människor i sitt nuvarande jobb och kommer så att göra för alltid. Så om du möter henne, berätta för henne hur jäkla bra hon är för det vill hon inte kännas vid. Blir jag chef någon gång eller skulle skapa en verksamhet med fokus på människor skulle jag anställa henne direkt! För Marie är en person som gör alla andra bättre på att vara just sig själv!

Kommentarer

  • Ann-Sofie säger:

    Väl talat Micke ! Vi är så många som saknar Marie, tyvärr känns det som att kyrkan på LiNero i synnerhet och i Lund i allmänhet slagit in på helt fel spår.

    2013-03-21 | 20:48:57
  • Stina Nyhlén säger:

    Håller med dej Micke!
    Marie var en underbar arbetskamrat. Så full av empati och glädje för alla och en var.


















    2013-03-21 | 21:42:18

Kommentera inlägget här: