befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Lurad!

Kategori: Befrielsepedagogik

Är vi redan lurade igen... = ?

Jag kommer på mig själv med att fråga om när vi får besked och information angående vår framtid som församlingspedagoger…

Just då inser jag att vi är lurade alla ännu en gång. Det är inte dem andra på stiftet eller i organisationen som vet eller ska informera oss. Nej, det är ju vi alla som i våra egna jag som vet… det är i oss som svaren finns. Men beslutet är taget utan oss...

Det är i vår kamp, ja du läste rätt detta är en kamp i frihet, ansvar och just du är bjuden då det förmodligen är din kyrka som fördummas och förminskas! Pedagogik som förminskar människor och strävar efter idoldyrkan och status kan aldrig tala till människors sanna önskan om att finna frihet!

Förändring MÅSTE komma underifrån och inifrån ALDRIG uppifrån och utifrån. Då är den endast förankrad i förtrycket och inte i livet och det växande!

Upp till kamp för allas plats i samhället!

Är jag en fri man då jag kan skriva detta eller är jag en idiot?

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: