befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Lukten av Lycka

Kategori: Tankar

Lukten av lycka är: Att i vårsolen köra och vara del av en Volvo 740, ni som inte gjort den resan, ni har missat något. Det luktar ”muggit friskt” och kvalitén är hållbar framför snygg.

För samma pris som en vinterjacka kan du köpa dig ett stycke svensk historia och stycke plåt. Något som du kan älska, bruka och använda hårt! Vissa modeller rostar knappt och delar kan nästan vem som helst byta själv. En helt ny motor kostar 1500kr och sägs kunna sättas i på mindre än en halvtimme. 

Vissa strävar efter lyx och status i form av bilar som man inte har råd att äga eller serva… Men en Volvo utan någon form av lyx bär andra värden som hållbarhet, säkerhet och en lätt beroende framkallande bakhjulsdrift till att i kurvor glida på tvären som en ”rally legend”. Jag lovar ni kommer inte att ångra er. Kasta in barn, hundar, farmor och ett piano, allt och alla får plats.

Mitt råd till er: Gör en insats och ett ”miljövänligt” val adoptera en Volvo 740! För den kommer att överleva världens undergång och går även att etanolkonertera för några tusenlappar. Min kommer förmodligen inom två år gå på biogas...Volvo is the shit!

 

Kommentarer

  • Stina Nyhlén säger:

    Gillar också Volvo 740. Min hade gått 42.000 mil när jag sålde den vidare. Killen som köpte den var "mekare". Han var överlycklig över köpet. Var heller inte det värsta bensinsluget.

    Svar: Jag tror jag minns den bilen sen utflyktsveckan på Åkersberg!
    MikaelAndersson

    2013-03-02 | 09:48:48
  • Jesper Svensson säger:

    Kan bara helt och hållet hålla med Skinkan! Volvo 740 är rena pansavagnen! haha :D

    Svar: Pansarvagn, direktörsvagn och barnvagn! =)
    MikaelAndersson

    2013-03-04 | 22:10:33
    Bloggadress: http://www.garaget.org/j3ppan
  • Stina Nyhlén säger:

    Du kommer helt rätt ihåg.

    2013-03-05 | 22:07:08

Kommentera inlägget här: