befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Döden, döden, döden

Kategori: Tankar

Varje gång döden korsar ens väg står man lika oförberedd på det tomrum som uppstår. Tid för sorg, bearbetning och reflektion. Men vem vet vad döden innebär? Oavsett så kommer jag bära en bit av dig i mitt hjärta och minnas din identitet, din solidaritet och din kärlek. I ”Sädesärlans” lilla och obetydliga skepnad ser jag din kraft och styrka. En av de minsta fåglarna men en av dem som flyger längst och trotsar flest faror. Sådan var du och sådan är du! Om jag får barn kommer jag att berätta om dig, ditt liv och våra samtal för dem och de kommer att se dig när sädesärlan landar varje sommar för att bygga bo! Kroppen är kött och blod men själen är större än vi kan se…

Nästa fredag kommer sädesärlan ristas in i min hud men det är in min själ som vår relation finns för alltid!

Fortsätt flyga förbi mig ibland det ger mig kraft!                                                                                                                                                                          

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Så fint och vackert det var att läsa detta.
    Fick lite styrka genom detta. Förlorade en trogen vän i går, som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.

    Svar: Tack! Att du kommenterar ger mig styra!
    MikaelAndersson

    2013-07-09 | 01:10:33

Kommentera inlägget här: