befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Om att dela liv!

Kategori: Befrielsepedagogik

Tänk vad jag är glad att jag för cirka fem år sedan möte Anton, Mattias och Jeppe i Lund. Det vi delat och det vi utvecklade har gjort mig till en bättre människa och pedagog! Vi byggde upp en trygg, demokratisk och ständigt växande öppen mötesplats. Vi gjorde allt tillsammans och alla hade lika mycket makt. När vi lämnade föll allt som ett korthus och vi undrade varför... idag vet jag att det handlade om att vi byggde upp tillsammans med ungdomar och inte för ungdomar! Det är en jävla skillnad! För oavsett så gjorde vi skillnad och verkade för ett Öppet Linero!
 

Kommentarer

  • Mattias säger:

    Vi har väckt något stort till liv...

    2013-01-28 | 14:32:54
  • Stina Nyhlén säger:

    Jaaa, Micke. Du kämpade som en "tiger" för ungdomarna på Linero, hade stort stöd i Nichlas Vinsander. Ständigt jobbade Ni i motvind MEN gav aldrig upp. Säkert många som blev förtvivlade när Du slutade.
    Jag saknar Er mycket, trots att jag inte finns på Linero längre.

    2013-01-28 | 19:42:48
  • Micke säger:

    Det var ju din förtjänst att jag hamnade på Linero Stina! Ja, tänk om vi fått en Ok arbetsmiljö då hade vi varit kvar! Idag är vi faktiskt anställda i samma arbetslag jag och Niclas. Vi var ett bra team, särskilt med Marie i spetsen. Hoppas vi ses snart igen!

    2013-01-28 | 20:57:19

Kommentera inlägget här: