befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

- Varför gör du detta nu, det är ju ändå försent?

Kategori: Befrielsepedagogik

Blev intervjuad av Kyrkans tidning idag. Känns skönt att utrycka sig i frågan gällande förändringen av min yrkesroll och att jag tar ansvar för att göra min röst hörd. Men jag blev rädd när jag själv sa som svar på frågan - Varför gör du detta nu, det är ju ändå försent? Jo, men det är ingen som tror mig när jag berättar om utbildningsreformen, alla tror att det är ett skämt! Ett tydligt bevis på förtrycket i frågan är att just ingen vet att det förekommer och nästan ingen tror att de kan göra en skillnad för sin egen framtid...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: