befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Tusse the man

Kategori: Tankar

Tusse

Vi sågs första gången för snart 8 år sedan. De sa att du aldrig revs eller bets, med mig gjorde du båda sakerna direkt. Nu i efterhand så förstår jag att det var ditt sätt att välkomna mig till familjen. Under första året så lekte vi mycket du och jag och vi tillverkade pappers bitar som vi satte på snöre och du jagade dig trött efter dem. När jag spelade på Rolles gitarrer under nätterna höll du mig sällskap och en gång hoppade du in i min bil och följde med halvvägs till macken innan jag upptäckte dig. På nätterna då du hoppad in genom fönstret och landade på min mage så jag nästan dog av skräck.

Nu är du gammal och nya jaktmarker och utmaningar står för dina tassar. Svårast är detta nog för Isabell, Joel och Elin men jag kommer berätta de minnen jag har från dig för dem… och när sommaren kommer och jag som vanligt ligger under mina bilar på Gäddastorp kommer jag vänta på att du ska komma och kolla läget. Även om du inte fysiskt kommer vara där så vet jag att du kommer stryka dig längs oss när du tycker att maten borde varit godare! Du är mer än en katt, du är en vän!

 

I himlen finns god mat, papperstussar, varma brasor, soffor och mycket kel…

Kommentarer

  • Isabel säger:

    Tack Micke <3

    2013-02-18 | 15:50:11

Kommentera inlägget här: