befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Tack Gud

Kategori: Befrielsepedagogik

Tack Gud:

 För att jag fått växa upp i ett kärleksfyllt hem

För att vi hade råd att bo i hus

För att jag fick gå på Norrevångskolan och aldrig ens fundera över att människor kom från olika delar av världen, vi lärde oss att alla är lika viktiga oavsett hudfärg, status, pengar eller religion, Bara i vår klass var mer än hälften från andra länder, vi talade olika språk men ändå samma...

För att ABF lät oss låna replokal i nästan tio år och stöttade oss med bidrag och inspiration

För att vi fick (tog chansen att) vara med och startade ungdomens hus

För att jag övervann tron om att jag var ”dum i huvudet”

(svensk skolpolitik ett kapitel för sig)

För att jag har fått möjlighet att arbeta med barn och ungdomars utveckling

För att jag fortfarande drivs av att förändra världen

 

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: