befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Spår (Promo)

Kategori: Vinyl

Spår (Promo) Peps blodsband (1987)
Betyg: 5/5
 

Ni som känner mig vet att Peps är en stor inspirationskälla och husgud i mitt hem. Jag känner ingen annan som har så mycket som Peps har gjort på Cd och vinyl som jag. Detta är en av rariteterna en singel som inte ens gick att köpa i Sverige utan var tänkt som reklamskiva i Sydafrika i kampen mot aids. En lång historia kort så är det ett samarbete mellan Peps och en afrikansk grupp. Där de tillsammans tolkar varandras låtar. Ryktet säger att Peps fick en vegetarisk omelett uppkallad efter sig i Sydafrika d.v.s. en ”Pepsiomelet”. Denna skiva är mkt ovanlig och få vet något om den men för en sann Pepsberoende vinylsamlare är den en diamant (jag har två). Värdet sägs vara från 600kr och uppåt men den går nog inte att värdera. Låten spår svänger något helt sagolikt och textens budskap har aldrig varit mer sann än när den sjungs på svengelskafrikanskskånska! Denna skiva spelas gärna sent på natten när mystiken och skuggorna färgar glasen…

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: