befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Payin´ The Dues

Kategori: Vinyl

Payin´ The Dues (1997) Hellacopters

Betyg: 4/5

Detta är en milstolpe i min musiksamling. Köpte den på cd 1997 när den släpptes och jag älskade varje låt och den attityd som den förmedlade. Det ”riktiga” eller man kanske ska säga 1.0 Hellacopters med Dregen, Nicke Andersson, Kenny och Robert. Skitigt, snabbt och totalt jävla röj. Skivan måste höras rakt igenom...magiskt!

Ett av världens fetaste skivomslag med som jag nu sedan 2010 kan titta mina ögon trötta på när jag till slut köpt den på vinyl, självklart på lila vinyl. På vinylen finns även en bonus låt ”city slang” som inte finns med på cd:n.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: