befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Gamla hundar och pissmyror

Kategori: Befrielsepedagogik

Idag är dagen... då jag kanske kan rädda ett liv! Vad är där att fundera på? Finns det något att tveka över, nej egentligen inte. Allt för ofta pratar man i kyrkan om att dopet är viktigt, att gudstjänsten är så viktigt men hur ofta kan man rädda en annan levande varelses liv? Och när väljer vi att göra det? I mitt fall kan jag göra skillnad för en hund som ska avlivas om han inte hittar ett nytt hem inom några dagar. Visst, vi kan gå hela livet och tänka att det är säkert någon annan som kan göra något åt det och kanske någon annan kan ta hand om honom eller avliva hundjäveln den är ju ändå gammal. Eller så kan vi välja att göra skillnad för en endast liten en... om det så är en liten pissmyra så är det säkert lika mycket värt för Gud! Vem vet kanske är det vi som är gamla hundar och pissmyror en annan gång!

Kommentarer

  • MikaelAndersson säger:

    Just nu idag står jag inför en win-win situation. Den hund som behöver ett hem har fått två alternativ aningen min lilla familj elller en annan familj. För hunden blir det en skillnad oavsett vilket det blir och jag kan vara nöjd med att både ta hand om en hund till eller att den andra familjen gör det! Alltså en bra dag idag...ingen hund kommer att dö p.g.a oengagemang idag inte!

    2013-02-04 | 13:15:31
    Bloggadress: http://befrielsepedagog.blogg.se/
  • MikaelAndersson säger:

    Idag fick vi beskedet... Bosse har hittat ett nytt hem och han valde det själv! Känns lite tråkigt när man laddat för en hund till men jag skulle inte kunna vara gladare än att han hittat en ny familj och en ny Berner Sennen fru!

    2013-02-15 | 11:09:37
    Bloggadress: http://befrielsepedagog.blogg.se/

Kommentera inlägget här: