befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

Att leva är att dö

Kategori: Tankar

 

Att inte kunna andas, att inte kunna gå att inte veta om jag lever eller om jag drömmer...

Är det medicinen som gör att jag är sjuk? Är det kanske stressen? Eller kan det vara så att min konstnärsjäl försöker bryta sig ut och lämna det skal av måsten, rutiner och begränsningar som drar mig ner i det svarta hål vi kallar verkligheten. Spelar det någon roll längre? Nej, livet är för kort och för mkt värt att slösas bort på trånga och begränsande former. Verkligheten, här är jag fullt levande och nyförlöst efter några år av kamp (vissa kallar det livet). Säg inte att du förstår min situation eller att du vet svaren på mina frågor. Lika lite som du vet om mig vet jag om dig, det är därför vi är här… för att mötas, utmanas och lyfta varandra! Livet är just nu och medvetenheten är att vi alla ska dö vissa nu andra sen. Just därför måste vi leva nu! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: