befrielsepedagog.blogg.se

När känslan av att utrycka sina tankar blir för stor, är det upp till varje individ att sätta sitt avtryck till denna värld.

En Sjuk Oro!

Kategori: Befrielsepedagogik

 
Kanske är livet svårare för vissa än andra och särskilda prövningar står i vägen som hinder. Prövning efter prövning som kräver kraft, mod och engagemang. Allt för ofta glömmer vi alla de människor som finns vid vår sida och är bereda att ge oss en knuff tillbaks till den väg vi kan kalla livet. Likväll kanske vi också lätt glömmer bort hur lite som krävs av oss som medmänniskor för att finnas där! Lika lätt glömmer vi bort hur svårt och problematiskt livet faktiskt kan vara och ofta är. Visst kan vi ångra en massa saker vi gjort, glömmt göra, saker vi sagt men ofta kan man rätta till missförstånd. 

Anledningen att jag skriver denna text är att jag saknar en vän som jag inte vet var personen är. Kanske håller sig personen sig borta för att hämta kraft, kanske finns nya utmaningar någon annanstans i vår värld. Men det som skrämmer mig är om personen har åkt någonstans dit jag inte kan åka nu…

Så om du läser detta hör av dig så jag vet att du i alla fall lever!

Du vet vem du är min vän!

 

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: